Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Τσιπούρες και συναγρίδες σε rock fishing…

Όλα ξεκίνησαν από ένα ψάρεμα που είχα προγραμματίσει με τον φίλο μου τον Θανάση που τελικά δεν κατάφερα να πάω λόγο των οργανωτικών δουλειών που είχα εκείνη την εποχή σχετικά με το σεμινάριο surf casting που κάναμε τον Νοέμβριο…

Ο Θανάσης Μπαλούμης με την ψαριά του από μια ψαρευτική εξόρμηση με την τεχνική του rock fishing. Προσωπικά δεν έχω δει καλύτερη ψαριά!!!!

Ο Θανάσης πήγε μόνος του εκείνη τη μέρα για ψάρεμα τελικά και έκανε ένα ψάρεμα που δεν θα το ξεχάσει ποτέ… αφού οι συναγρίδες και οι τσιπούρες έκαναν παρέλαση μπροστά από τα αγκίστρια του…

<< να σημειώσω εδώ πως ένα καλό ψάρι κάποια φορά μπορεί να βγει και από θέμα καθαρά τύχης… το να βγάλεις όμως σε μία μέρα 6 τέτοια ψάρια σαν αυτά που έβγαλε ο Θανάσης είναι απλά και μόνο θέμα τεχνικής και γνώσεων…  γνώσεων σε όλα τα επίπεδα, από τα χαρακτηρίστηκα του εξοπλισμού και την φιλοσοφία κατασκευής του κάθε εργαλείου ως τις διατροφικές συνήθειες των ψαριών. Όσο αφορά την γνώση λοιπόν που όπως ισχύει παντού έτσι και εδώ,  η γνώση είναι δύναμη,  έχω την τύχη να  έχω φίλο μου τον Θανάση που στην κυριολεξία είναι κινητή βιβλιοθήκη και το σημαντικότερο ποτέ δεν επαναπαύεται αναζητώντας συνεχώς νέα γνώση. Την σημείωση αυτή την έκανα για να δώσω ένα προφίλ στο τι πρέπει να κάνει κάποιος για να φτάσει στο επίπεδο τέτοιων ψαρευτικών εξορμήσεων, γιατί δεν έχει σημασία το που αλλά το πώς.>>

Έχοντας λοιπόν την εμπειρία αυτή του Θανάση ως δεδομένο,  αποφασίσαμε να κάνουμε και μαζί αυτό το ψάρεμα που είχε αναβληθεί τότε…
Έχοντας τον κατάλληλο ρουχισμό και υπόδηση για έναν τέτοιο ψαρότοπο και αυτή την εποχή κάτι πολύ σημαντικό για την σωστή και καλή εξέλιξη του ψαρέματος αυτού, ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί στις 14/12/2012 για τα βράχια όπου ξέραμε από πρώτο χέρι τώρα πια ότι κρατάει τα ψάρια που αναζητούσαμε.

Ο κύριος εξοπλισμός μας  ημιπαραβολικά και  δράση κορυφής  δυνατά και γρήγορα καλάμια  δίσπαστα (σχετικά με τα χαρακτηριστικά των καλαμιών και την τεχνική τους ορολογία θα επανέρθουμε σε επόμενο άρθρο)  και μηχανισμούς  αργής περιστροφής και μεγάλης χωρητικότητας  φορτωμένους με 40αρα μάνα καλής ποιότητας… οι βάσεις, τρίποδες αλουμινίου σταθεροί και εύκολα ρυθμιζόμενοι ανάλογα το ανάγλυφο της επιφάνειας όπου στήσαμε τον εξοπλισμό μας.

Πολλές φορές το  <<όνειρο>> είναι λίγο ποιο κάτω από τα πόδια μας… αρκεί να το πιστέψεις και να είσαι σωστά προετοιμασμένος για να το κατακτήσεις!!!

Σε τέτοιους ψαρότοπους και αναζητώντας αυτά τα ψάρια η ποιότητα και η αξιοπιστία του εξοπλισμού μας παίζουν καθοριστικό ρόλο για την επιτυχία του ψαρέματος μας. Σε μεικτούς βυθούς μεγάλου βάθους και σε συνδυασμό με την δύναμη των ψαριών… η ανάκτηση τους δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση.

Στην ίδια λογική είναι και τα παρελκόμενα όπως τα παράμαλλά και τα αγκίστρια μας.

Η ποικιλία διαμέτρων παράμαλλων και νούμερων στα αγκίστρια μας πολλές φορές παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο στο αποτέλεσμα τις κάθε ψαρευτικής μας εξόρμησης!

Τα παράμαλλα καλής ποιότητας με αντοχή στα γδαρσίματα και τους κόμπους διαμέτρου από 0,30 ως και 0,40,. ενώ στην αρχή ξεκινήσαμε με 0,30 το χάσιμο ενός μεγάλου ψαριού λόγο κοψίματος του παράμαλλου μας ανάγκασε να ανεβούμε στο 0,35 όπου και τελικά φάνηκε πως ήταν η σωστότερη επιλογή. Για αυτό το λόγο καλό είναι να έχουμε πάντα μαζί μας διαφορετικά νούμερα παράμαλλων ώστε κάθε φορά να προσαρμοζόμαστε ανάλογα με την κατάσταση που επικρατεί.

Το δόλωμα που είχαμε μαζί μας ήταν μόνο Φαραώ.
Οι μονάγκιστρες αρματωσιές σε τέτοια ψαρέματα είναι μονόδρομος... είτε σταθερές, είτε συρόμενες.

Η αρχιτεκτονική δομή του βυθού μας μαρτυρά πολλές φορές το τι μπορεί να φιλοξενεί…

Όταν είχα πλέον στα χέρια μου την τσιπούρα των 3,5 κιλών και είδα από πού είχε πιαστεί… πραγματικά ίδρωσα… ο ψύχραιμος και ομαλός τρόπος ανάκτησης καθώς και η σωστή λειτουργία των φρένων σε συνδυασμό με το action του καλαμιού ήταν αυτό που τελικά μου χάρισε αυτό το τρόπαιο… όταν την είχα στα χέρια μου δοκίμασα να την σηκώσω κρατώντας τη από το παράμαλλο… τελικά σκίστηκε το μικρό κομμάτι στα χείλια της… πραγματικά όλα ήταν οριακά!!!!!!!

Εμείς χρησιμοποιήσαμε συρόμενες αρματωσιές με τι χρήση syssy παράμαλλα στην μία οργιά περίπου και αγκίστρια παπαγαλέ 1, 1/0 ως και 2/0 ανάλογα με το πάχος του φαραώ που θέλαμε να δολώσουμε…    (στα αγκίστρια πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή πέρα από την πολύ κοφτερή ακίδα τους στο να είναι δυνατά και να μην ανοίγουν, αυτό είναι κάτι βέβαια που πολλές φορές για να το ανακαλύψουμε δυστυχώς έχουν προηγηθεί τραγικές απώλειες ψαριών)

Η απλή διακριτική και δυνατή μονάγκιστρι συρόμενη αρματωσιά που δούλεψε άψογα και αποτελεσματικά!!!

Ο τρόπος ψαρέματος είτε με την χρήση οπτικών  ειδοποιητών  είτε με κουδουνάκια   σε αυτά τα ψαρέματα έχουμε τα φρένα εντελώς ανοιχτά… με το που πάρει το ψάρι κάποια μέτρα παίρνουμε το καλάμι στα χέρια μας και ενώ καρφώσουμε δυνατά αρχίζουμε την ανάκτηση του ψαριού. Σε αυτό το σημείο μεγάλο ρόλο παίζει η ποιότητα των φρένων και η ευκολία χρήσης τους αφού τα περιθώρια λάθους είναι πολύ στενά σε σχέση με τις δυνάμεις  που ασκούνται στο σύνολο του εξοπλισμού μας.

Επειδή πάνω από όλα προέχει η ασφάλεια μας και μετά από κάθε ψάρεμα να γυρίσουμε στα αγαπημένα μας πρόσωπα το rock fishing είναι ένα ψάρεμα που για να γίνει με ασφάλεια προϋποθέτει να γίνετε με ζευγάρια και ποτέ μόνοι μας… είναι πολλά τα περιστατικά μικρών ως και θανατηφόρων ατυχημάτων στο rock fishing. Καλό θα είναι ακόμα και σε ζευγάρια να γίνεται το ψάρεμα, να έχουμε ενημέρωση τους δικούς μας σε πια περιοχή περίπου θα βρισκόμαστε ώστε αν χρειαστεί να μας βρουν όσο το δυνατόν ποιο γρήγορα.

Η καλή επιλογή παρέας και η αμοιβαία συνεννόηση είναι και αυτό ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για ένα καλό ψάρεμα!!!!!

Το rock fishing είναι από τις ποιο όμορφες και αποδοτικότερες ψαρευτικές εξορμήσεις  με όποια τεχνική και αν επιλέξουμε να ψαρέψουμε, από εγγλέζικο και casting ως spinning και shore jigging. Η χώρα μας έχει έναν ατελείωτο πλούτο στις ακτογραμμές τις με βράχια και βυθούς έτοιμα να μας γεμίσουν με απίστευτες συγκινήσεις, με σεβασμό στο περιβάλλον ώστε να διατηρούν πάντα την παρθενική τους μορφή που τα κάνει τόσο πολύτιμα για εμάς… ας τα αναζητήσουμε και να τα ψαρέψουμε προσδοκώντας κάθε φορά σε κάτι καλύτερο… και όσο προσπαθείς τα καλύτερα έρχονται!!!

Το video με τις <<μάχες>> από την rock fishing εξόρμηση μας… με μία συναγρίδα 1,5 κιλά και μια τσιπούρα 3,5 κιλά.